Všeobecná zdravotná poisťovňa - Úvodná stránka Všeobecná zdravotná poisťovňa - Úvodná stránka

Prepoistiť sa

S nami budete mať zdravie vždy po ruke. Vyplňte prihlášku a všetko ostatné nechajte na nás.

Chcem sa prepoistiť

Odber noviniek

Novinky z oblasti zdravotného poistenia, informácie o zmenách zákonov, výhodách a zľavách pre poistencov, vyplňte, prosím, registračný formulár.

Nesúhlas s termínom, ktorý prekračuje lehotu časovej dostupnosti

Ak Vám bol vystavený návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť s takou medicínskou službou, pri ktorej je určená lehota časovej dostupnosti a predpokladaný termín poskytnutia plánovanej zdravotnej starostlivosti prekračuje lehotu časovej dostupnosti, máte možnosť s takýmto termínom nesúhlasiť. Váš nesúhlas sa zaznamená do Vašej zdravotnej dokumentácie a návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť s Vaším nesúhlasom je zaslaný do zdravotnej poisťovne. Aj takýto návrh sa zaradí do zoznamu čakajúcich poistencov.

V prípade Vášho nesúhlasu s termínom, ktorý prekračuje lehotu časovej dostupnosti, máte nárok na náhradného PZS, ktorý Vám vie poskytnúť Vašu medicínsku službu z návrhu, v lehote časovej dostupnosti.

Postup je nasledovný:

  1. Zdravotná poisťovňa zašle poistencovi list so zoznamom náhradných zmluvných PZS, ktorí by mali poistencovi poskytnúť potrebnú medicínsku službu v lehote časovej dostupnosti. Poistenec osloví náhradného PZS a dohodne sa na poskytnutí zdravotnej starostlivosti. PZS vystaví nový návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť a zašle ho do zdravotnej poisťovne, na základe čoho bude prvotný návrh vyradený (ten, pri ktorom ste nesúhlasili s termínom, ktorý prekračoval lehotu časovej dostupnosti) a nový návrh zaradený do zoznamu čakajúcich poistencov.
    Ak sa poistencovi  nepodarí dohodnúť s niektorým s PZS z ponuky, do 15 dní od prevzatia ponuky náhradných zmluvných PZS, je potrebné aby poistenec kontaktoval zdravotnú poisťovňu.
    Ak do zdravotnej poisťovne nebude zaslaný nový návrh, ani nebude poistenec kontaktovať zdravotnú poisťovňu, alebo poistenec odmietne  ponuku náhradných PZS, stráca nárok na náhradného PZS a zostáva v platnosti prvotný návrh.
     
  2. Ak nebudú k dispozícii zmluvný PZS s kratšími čakacími lehotami, zdravotná poisťovňa zašle poistencovi list s možnosťou využitia náhradného nezmluvného PZS v rámci Slovenska a formulár „Záujem o uhradenie plánovanej zdravotnej starostlivosti u nezmluvného PZS“. Poistenec si nájde nezmluvného PZS, ktorý poskytuje potrebnú medicínsku službu v lehote časovej dostupnosti a  vyplnený formulár zašle do zdravotnej poisťovne. Vyplnený formulár je potrebné  do zdravotnej poisťovne doručiť najneskôr 15 pracovných dní pred predpokladaným termínom poskytnutia plánovanej zdravotnej starostlivosti, ktorú určil  náhradný nezmluvný PZS. Do 10 dní zdravotná poisťovňa vystaví súhlas alebo nesúhlas s  náhradným  nezmluvným PZS. Po  prevzatí súhlasu, ktorý má platnosť do prekročenia lehoty časovej dostupnosti, môže poistenec absolvovať poskytnutie zdravotnej starostlivosti u tohto PZS a to najneskôr do dátumu prekročenia lehoty časovej dostupnosti.  Poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti u náhradného nezmluvného PZS poistenec uhrádza na svoje náklady priamo náhradnému nezmluvnému PZS. Po poskytnutí plánovanej zdravotnej starostlivosti a jej úhrade zašle poistenec daňový doklad o úhrade spolu so zdravotnou dokumentáciou do zdravotnej poisťovne. Následne zdravotná poisťovňa preplatí sumu za poskytnutú plánovanú zdravotnú starostlivosť v priemernej výške, ako keby  táto plánovaná zdravotnú starostlivosť bola poskytnutá u zmluvného PZS. Môže sa stať, že u náhradného nezmluvného PZS zaplatí poistenec viac, ako je priemerná úhrada. Ak poistencovi zdravotná poisťovňa vystaví nesúhlas s náhradným nezmluvným PZS, zostáva v platnosti prvotný návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť. Nesúhlas  zdravotná poisťovňa vyjadruje na základe § 40 ods. 16 zákona č. 540/2021 Z. z.
     
  3. Ak nebudú k dispozícii zmluvní ani nezmluvní PZS s kratšími čakacími lehotami, zdravotná poisťovňa zašle poistencovi  list s možnosťou využitia náhradného PZS v inom členskom štáte EÚ a formulár „Záujem o uhradenie plánovanej zdravotnej starostlivosti u PZS v inom členskom štáte EÚ“ . Poistenec  si nájde PZS v inom členskom štáte EÚ, ktorý  poskytuje potrebnú medicínsku službu v lehote časovej dostupnosti a zašle  do zdravotnej poisťovne vyplnený formulár. Vyplnený formulár je potrebné do zdravotnej poisťovne doručiť najneskôr 15 pracovných dní pred predpokladaným termínom poskytnutia plánovanej zdravotnej starostlivosti, ktorú určil náhradný PZS v inom členskom štáte EÚ. Do 10 dní  zdravotná poisťovňa vystaví súhlas alebo nesúhlas s náhradným PZS z iného členského štátu EÚ. Zdravotná poisťovňa vystaví a zašle poistencovi  súhlas, súčasťou ktorého je  nárokový formulár S2, ktorý oprávňuje poistenca využiť plánovanú zdravotnú starostlivosť u tohto PZS v inom členskom štáte EÚ. Platnosť nárokového formulára je do prekročenia lehoty časovej dostupnosti. Ak zdravotná poisťovňa  vystaví nesúhlas s náhradným PZS v inom členskom štáte EÚ, zostáva v platnosti prvotný návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť. Nesúhlas zdravotná poisťovňa vyjadruje na základe § 40 ods. 16 zákona č. 540/2021 Z. z.