Napíšte nám
Potrebujete podať žiadosť alebo doložiť a zaslať potrebné doklady, prípadne si overiť informácie?
Využite náš tip pre Vás:
Zmena mena a adresy
Pokiaľ ste občanom SR, zmenu mena nám nahlasovať nemusíte. Tieto údaje máme z centrálneho registra obyvateľov.
Preukaz poistenca pri zmene mena:
- s novými údajmi nájdete v mobilnej aplikácii VšZP aj jeho tlačovú formu,
- vydávame na základe žiadosti. Stačí zavolať na naše call centrum 0850 003 003, kde overíme zmenu a adresu doručenia nového preukazu.
Ak ste občanom SR, informáciu o zmene vášho trvalého pobytu máme z centrálneho registra obyvateľov. Túto zmenu neoznamujete.
Nie je potrebné žiadať o vydanie nového preukazu poistenca, adresa sa na preukaze nenachádza.
Telefonický kontakt a e-mailovú adresu môžete zmeniť jednoducho kliknutím na tento odkaz. Zmenu adresy na doručovanie písomností nám oznámte cez kontaktný formulár, výberom oblasti pre zmenu korešpodenčnej adresy, tel. čísla a e-mailu.
Vydanie preukazu poistenca
Zmena adresy trvalého pobytu
Pri zmene trvalého pobytu nie je potrebné požiadať o vydanie nového preukazu poistenca. Adresa sa na preukaze nenachádza.
Zmena mena
Ak sa vám zmenilo meno alebo priezvisko je potrebné požiadať o nový preukaz. Urobiť tak môžete jednoducho priamo cez mobilnú aplikáciu alebo stačí zavolať na call centrum 0850 003 00
Pracovníci overia uvedenú zmenu a adresu na doručenie nového preukazu.
Preukaz poistenca je vydaný najneskôr do 30 dní od požiadania.
Dôležité!
Pokiaľ ste držiteľom občianskeho preukazu s čipom, doručíme vám už len Európsky preukaz zdravotného poistenia.
Strata, odcudzenie, krádež
O vydanie nového preukazu poistenca, európskeho preukazu zdravotného poistenia alebo obojstranného preukazu je možné požiadať:
- v mobilnej aplikácii alebo ePobočke,
- osobne na ktorejkoľvek pobočke,
- zavolaním na call centrum 0850 003 003.
Preukaz poistenca je vydaný najneskôr do 30 dní od požiadania.
Dôležité!
Pokiaľ ste držiteľom občianskeho preukazu s čipom, doručíme vám už len európsky preukaz zdravotného poistenia.
Európsky preukaz pred cestou do zahraničia
Pred vycestovaním do zahraničia je potrebné skontrolovať platnosť európskeho preukazu zdravotného poistenia. Ak skončila jeho platnosť alebo došlo k strate či poškodeniu, požiadajte o vydanie napríklad:
- v mobilnej aplikácii alebo ePobočke,
- osobne na ktorejkoľvek pobočke,
- zavolaním na call centrum 0850 003 003.
Preukaz je vydaný najneskôr do 30 dní od požiadania. V prípade vycestovania skôr ako 30 dní, je možné požiadať o vystavenie náhradného certifikátu.
Náhradný certifikát je vystavený na počkanie na ktorejkoľvek pobočke s platnosťou na tri mesiace.
Dôležité!
Pred vycestovaním do zahraničia odporúčame kombináciu európskeho preukazu a komerčného cestovného poistenia.
Európsky preukaz vám nekryje náklady na prevoz do vlasti, náklady na zdravotnú starostlivosť v súkromnom zariadení alebo náklady za spoluúčasť poistenca.
Zánik poistenia
V prípade, že ste vycestovali do zahraničia za prácou, podnikaním, cestovaním alebo ste nezaopatrený rodinný príslušník, je potrebné odhlásiť sa z verejného zdravotného poistenia. Odhlásenie je potrebné urobiť bez ohľadu na to, či ste vycestovali do členských krajín EÚ alebo mimo týchto krajín.
Dôležité!
Odhlásenie je možné len po predložení dokladov, ktoré preukazujú, že máte v zahraničí poistenie a účel vášho pobytu (napríklad zamestnanie, podnikanie).
Doklady potrebné k odhláseniu zo zdravotného poistenia môžete doručiť:
- priamo cez ePobočku
- ako prílohu cez kontaktný formulár,
- osobne na ktorúkoľvek pobočku,
- poštou na príslušnú pobočku VšZP.
Odhlásenie je možné len po predložení dokladov, ktoré preukazujú, že máte v zahraničí poistenie a účel vášho pobytu (napríklad zamestnanie, podnikanie).
Typy jednotlivých dokladov potrebných k odhláseniu sa z verejného zdravotného poistenia nájdete na tomto odkaze.
Nenašli ste v tipoch odpoveď? Pre rýchle vybavenie si stačí vybrať správnu oblasť, napísať krátky popis a odoslať.
* Údaje označené hviezdičkou sú povinné
Pokiaľ máte záujem získať požadovanú informáciu čo najskôr, môžete nás kontaktovať na telefónnom čísle call centra 0850 003 003 (pre volanie zo zahraničia použite telefónne číslo +421220817003), kde Vám radi odpovieme počas pracovných dní od 8.00 do 16.00 hodiny. Po tomto čase môžete zanechať odkaz s Vašou otázkou a kontaktom na Vás. Pracovníci call centra Vám spätne zavolajú.