Logo - Všeobecná zdravotná poisťovňa Štvorcové logo - Všeobecná zdravotná poisťovňa

Prepoistiť sa

S nami budete mať zdravie vždy po ruke. Vyplňte prihlášku a všetko ostatné nechajte na nás.

Chcem sa prepoistiť

Odber noviniek

Novinky z oblasti zdravotného poistenia, informácie o zmenách zákonov, výhodách a zľavách pre poistencov, vyplňte, prosím, registračný formulár.

Najčastejšie otázky

Čo sú vlastne čakacie listiny ?

Čakacie listiny predstavujú zoznam poistencov, ktorí sú zaradení do zoznamu čakajúcich poistencov na poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti. Zaradenie do zoznamu zabezpečuje zdravotná poisťovňa. Vedenie zoznamu čakajúcich poistencov prebieha v súlade so zákonom č. 540/2021 Z.z. o kategorizácii ústavnej starostlivosti v znení neskorších predpisov.

Prečo musím byť na zozname čakacích listín?

Zaradenie do zoznamu čakacích listín je z dôvodu potreby plánovania zdravotnej starostlivosti tak, aby bol poistencom zabezpečený dostatočný a trvalý prístup na poskytnutie medicínskej služby.

Prečo nemôžem získať skorší termín operácie, zákroku alebo výkonu a musím čakať na poradie?

Poradie určuje poskytovateľ zdravotnej starostlivosti, podľa závažnosti zdravotného stavu pacienta a kapacitných možností poskytovateľa.

Ako zistím, či som už na čakacej listine?

Po vytvorení návrhu na plánovanú zdravotnú starostlivosť, pošle poskytovateľ návrh do VšZP, ktorá návrh posúdi a do 10 dní návrh zaradí do zoznamu čakajúcich poistencov. O zaradení je poistenec informovaný prostredníctvom ePobočky alebo mobilnej aplikácie Všeobecnej zdravotnej poisťovne. V sekcii Moje zdravie, v časti Čakacie listiny sa nachádzajú všetky potrebné informácie, ako aj stav zaslaného návrhu na plánovanú ZS. Ak poistenec nemá aktivovanú ePobočku alebo mobilnú aplikáciu, informácia o zaradení je zaslaná poštou, na kontaktnú adresu.

Kto ma zaradí na zoznam čakajúcich poistencov ?

Zaradenie do zoznamu zabezpečuje zdravotná poisťovňa v súlade so zákonom č. 540/2021 Z.z. o kategorizácii ústavnej starostlivosti v znení neskorších predpisov.

Ako sa dozviem o schválení termínu hospitalizácie, zákroku alebo výkonu?

Termín hospitalizácie, zákroku alebo výkonu určuje lekár, ktorý vystavil návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť. Tento termín je platný. Akékoľvek zmeny v termíne hospitalizácie komunikuje poskytovateľ priamo s poistencom.

Čo v prípade, ak budem potrebovať urgentne operáciu, zákrok alebo výkon a som na zozname?

Pokiaľ si to závažnosť ochorenia vyžaduje, poskytne sa pacientovi neodkladná zdravotná starostlivosť, bez ohľadu na poradie v zozname čakajúcich poistencov. Po poskytnutí ZS sa poistenec zo zoznamu čakajúcich poistencov vyradí.

Čo v prípade, ak sa v zozname nenájdem?

Je potrebné kontaktovať lekára, ktorý návrh vystavil.

Je rozdiel medzi čakačkami do nemocnice a čakačkami na jednodňovú zdravotnú starostlivosť?

Nie.

Čo v prípade, ak z dôvodu neočakávanej situácie nenastúpim na plánovaný termín operácie, zákroku alebo výkonu?

Je potrebné bezodkladne informovať lekára, ktorý návrh vystavil, najneskôr 10 dní od vzniku neočakávanej situácie.

Môžem mať od lekára vystavených viacero návrhov počas jednej liečby?

Áno. Počas liečby sa môže stať, že vzhľadom na Váš zdravotný stav bude musieť lekár vystaviť viacero návrhov. Napríklad pri liečbe degeneratívneho ochorenia oka je potrebné vykonať viacero terapeutických podaní látok do oka. Na každé podanie liečiva je potrebné vystaviť samostatný návrh a po každom podaní (poskytnutí medicínskej služby) je daný návrh vyradený. Podobný proces môže nastať aj pri chemoterapii pri liečbe rakoviny.

Prečo mi prišla na mobilný telefón SMS o zaradení/ vyradení návrhu z čakacích listín?

Lekárovi zo zákona 540/2021 Z. z. vyplýva povinnosť uvádzať do návrhu telefonický kontakt na Vás. My, ako Vaša zdravotná poisťovňa, máme zákonnú povinnosť Vás informovať o zaradení alebo vyradení zo zoznamu čakajúcich poistencov. Z tohto dôvodu automaticky zasielame na uvedený telefonický kontakt krátku informačnú SMS. Ak máte aktivovanú ePobočku alebo mobilnú aplikáciu VšZP, informácia Vám je zaslaná iba do Vášho konta.

Prečo som bol vyradený zo zoznamu čakajúcich poistencov?

Návrh na plánovanú starostlivosť sa vystavuje vždy len na jednu medicínsku službu (operáciu, zákrok, výkon). Po poskytnutí tejto jednej medicínskej služby, na ktorú bol návrh vystavený, je potrebné návrh vyradiť zo zoznamu čakajúcich poistencov. Vyradenie návrhu neznamená, že aj liečba je nevyhnutne ukončená. Počas jednej liečby môžete byť opakovane zaradený a vyradený zo zoznamu čakajúcich poistencov. Zo zoznamu čakajúcich poistencov môžete byť vyradený aj v prípade, že sa bez udania dôvodu nedostavíte na liečbu v stanovenom termíne, požiadate o ukončenie bez poskytnutia zdravotnej starostlivosti, odídete do zahraničia, skončí Vám platnosť poistenia (pre formulár E106) a podobne.