Vybavovanie sťažností fyzických osôb a právnických osôb Všeobecnou zdravotnou poisťovňou, a.s.
Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. (ďalej len „VšZP“) vykonáva svoju činnosť a zverené úlohy v súlade s platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi. V súvislosti s výkonom svojej činnosti dáva klientom možnosť poskytnutia konštruktívnej spätnej väzby podaním podnetu alebo využitím kontaktného formulára Napíšte nám, prípadne prostredníctvom call centra VšZP.
V tejto súvislosti si VšZP uvedomuje, že v niektorých prípadoch môže dochádzať k situácii, kedy sa klient na základe jemu dostupných informácií napriek využitiu vyššie uvedených komunikačných kanálov naďalej
- domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou VšZP,
- poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti VšZP.
Pre vyššie uvedené prípady VšZP dáva možnosť svojim klientom podať sťažnosť, ktorú následne vybavuje v zmysle zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach.
Podrobnosti súvisiace s vybavovaním sťažností upravuje Postup pre vybavovanie sťažností fyzických osôb a právnických osôb vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni, a. s. (ďalej len „Postup“)
Za účelom zjednodušenia podania sťažnosti a zahrnutia všetkých jej zákonom vymedzených náležitostí VšZP vytvorila samostatné tlačivo, ktorým umožňuje svojim klientom podanie sťažnosti.
Tlačivo pre podanie sťažnosti je elektronicky vyplniteľné a následne je sťažovateľ oprávnený ho doručiť VšZP:
- osobne na ktorejkoľvek pobočke VšZP,
- poštou na adresu VšZP, a.s., Oddelenie vybavovania sťažností, Mamateyova 17, 851 04 Bratislava
- prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa.
VšZP sťažnosť posúdi podľa obsahu a vybaví v zákonnej lehote v zmysle zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach.
Dokumenty na stiahnutie
pdf, 826,41 kB