Všeobecná zdravotná poisťovňa - Úvodná stránka Všeobecná zdravotná poisťovňa - Úvodná stránka

Prepoistiť sa

S nami budete mať zdravie vždy po ruke. Vyplňte prihlášku a všetko ostatné nechajte na nás.

Chcem sa prepoistiť

Odber noviniek

Novinky z oblasti zdravotného poistenia, informácie o zmenách zákonov, výhodách a zľavách pre poistencov, vyplňte, prosím, registračný formulár.

Vrátenie preplatkov bez starostí - zadajte si číslo účtu v mobilnej aplikácii VšZP

Máte preplatok z ročného zúčtovania poistného alebo máte nárok na vrátenie doplatkov za lieky a chceli by ste mať preplatok vrátený na účet? Poistencom Všeobecnej zdravotnej poisťovne po novom stačí len pridať svoje bankové spojenie v mobilnej aplikácii VšZP. Aplikácia od nového roka tiež klientom ponúka prehľadnejšiu sekciu týkajúcu sa žiadostí a reklamácií poistenca.

mobilnej aplikácii VšZP v sekcii Poistné – Platenie pribudla od začiatku januára možnosť pre klientov pridať si do aplikácie bankové spojenie. To umožní poistencom aj individuálnym platiteľom nielen pridať si nové číslo účtu, ale aj aktualizovať existujúce bankové spojenie, prípadne ukončiť platnosť zadaného účtu. „Ak má poistenec napríklad preplatok z ročného zúčtovania poistného či má nárok na vrátenie doplatkov za lieky, stačí, ak si do aplikácie pridá číslo účtu. Poisťovňa následne zašle sumu na zadaný účet v zákonom stanovenej lehote,“ spresňuje manažérka komunikácie Eva Peterová. Na zobrazenie novej funkcie postačuje aktualizovať si aplikáciu.

V prípade, že chcete požiadať o vrátenie preplatku na zdravotnom poistení z iných dôvodov, ako je preplatok z ročného zúčtovania či v prípade doplatkov za lieky, naďalej je potrebné podať žiadosť o vrátenie. Ide napríklad o preplatok na poistnom na základe zaslania mylnej úhrady. Klient môže podať žiadosť prostredníctvom ePobočky alebo ju môže zaslať poštou či  ju podať osobne na ktorejkoľvek pobočke VšZP.

Vďaka ďalším vylepšeniam získajú tiež klienti lepší prehľad o podaných žiadostiach o finančný príspevok k benefitnému produktu Peňaženka zdravia či o iných zaslaných oznámeniach a reklamáciách. V aplikácii v sekcii Žiadosti a reklamácie pribudla tiež nová záložka Oznámenia. „V novej záložke nájdu poistenci informáciu napríklad o zapracovaní oznámenia o zmene bankového spojenia, oznámenia o zmene platiteľa poistného či žiadosti o nový preukaz poistenca,“ vymenúva E. Peterová.

Mobilná aplikácia VšZP umožňuje manažovanie zdravia celej rodiny, zabezpečuje rýchly prehľad o zdraví, lekároch, predpísaných liekoch či vyšetreniach poistenca. V aplikácii nájdu poistenci aj svoj preukaz poistenca či európsky preukaz zdravotného poistenia. Do mobilnej aplikácie VšZP si klient môže pridať nielen seba, ale aj svoje dieťa, respektíve zverenú osobu. V aplikácii má okrem iného aj prehľad o dostupných benefitoch, ktoré nájde v Peňaženke zdravia. Samoplatitelia a živnostníci tu nájdu tiež informácie o aktuálnom stave účtu, preplatkoch či nedoplatkoch. Aplikácia je dostupná v anglickom aj v maďarskom jazyku.

Najnovšie správy

Všetky správy